La Lili ens porta la cinquena i última pista.
Avui la Lili ens ha portat una pista que havíem de resoldre des de l'ordinador. Eren uns sons que havíem de reconèixer. Amb la tècnica del llapis a l mig hem anat anotant el que crèiem escoltar. Ho haurem sentit bé?
Per què serveix l'oïda?
Per viure en primera persona per què serveix l'oïda, escoltem aquest vídeo amb els auriculars. Haurem d'estar atents i atentes! El so anirà canviant d'una orella a una altra.
Voleu veure com ho hem fet?
Un cop hem fet aquest petit experiment, parlem sobre l'òrgan de l'oïda i arribem a un acord:
L'ÒRGAN DE LA OÏDA ÉS L'ORELLA.
L'oïda també intervé en l'equilibri. Passem per sobre el cuc amb les orelles tapades i sense tapar per veure si hi ha diferència:
Amb quin òrgan rebem la informació de l’exterior?
Per poder treballar l'òrgan de l'oïda, l'orella, la Lili ens porta materials perquè construïm un estetoscopi. La veritat és que ens ho passem pipa!
I aquí un vídeo:
Per seguir treballant la oïda, fem una activitat a l'ipad. Feu clic a la imatge si el voleu tornar a fer:
Quin altre sentit pot substituir l'oïda?
Per saber com hi senten les persones sordes, introduim i parlem del llenguatge de signes.
I l'imitem:
Si no hi sentíssim podríem escoltar una pel·lícula o una cançó? I com ens podem comunicar amb persones sordes?
Contestem a la pregunta i com que ahir ja vam treballar el llenguatge de signes, fem una fitxa i intentem fer el nostre nom.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada