La Lili ens ha portat la quarta pista. Unes fotografies que havíem de mirar bé per saber què eren. Però... aquestes ens enganyaen una mica...
i amb els nostres equips cooperatius ho hem resolt.
Per què serveix la vista?
Per poder saber més coses de la vista mirem vídeos que ens ajuden a trobar informació.
I per equips cooperatius diem allò que més ens ha sorprès del que hem vist:
Amb quin òrgan rebem la informació de l’exterior?
Fem una rotllana i en parlem, estem d'acord que els ulls són l'òrgan que ens permet veure. Mirem uns vídeos per escoltar curiositats.
Per entrendre alguna de les curiositats que hem escoltat, amb l'aplicació del photo booth, fem fotografies que canvien els nostres cossos, en blanc i negre...
Fem les fotografies:
Les nostres fotografies:
També utiltzem unes ulleres que ens distorsionen allò que veiem.
Quin altre sentit pot substituir la vista?
En parlem i experimentem per descobrir-ho amb el nostre propi cos. Què hem fet:
1. Ens tapem els ulls i avancem cap on sentim el so.
Com podem llegir un llibre si som cecs?
Recordem el vídeo de com les persones cegues llegeixen utilitzant l'alfabet braile de quan vam fer el tacte. Ho provem i fins i tot intentem llegir!
Com podem adaptar un joc a un nen/a cec/ga?
Ja hem parlat de la vista i sabem moltes coses que no sabíem. Pensem què passaria si mai vingués a la nostra escola un nen o nena cec/ga. Com el podríem ajudar a integrar-se dins l'aula? Pensem en fer un joc en el qual no es necessiti la vista per jugar-hi: FAREM UN MEMORI. Proposem com el podem fer i surten tres idees:
- De textures
- Deformes d'animals
- De lletres braile
Votem i guanyen les lletres braile. Ens hi posem!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada