Després d'haver observat les fotos dels animals i haver-nos adonat que no tots tenen el mateix per cobrir el seu cos, a la rotllana toquem la llana, el pèl i les plomes. Comencem per la llana:
-Què havíem dit que tenen les ovelles?
JESÚS: Llana.
Doncs anem a tocar-la a veure com és.
JOINA i MARC: És suau.
ENZO: És tou.
LAIA M.: És llana!
-I què se'n fa de la llana?
Com que ningú ho sap busquem un jersei i el toquem. Aquest jersei està fet de llana,per abrigar.nos. Per tant, què en fem de la llana?
ÈLIA: De la llana en fem jerseis
Seguidament toquem les plomes:
PERE, SEBASTIÁN, ARNAU: Són plomes!!
ENZO: Del gall i la gallina.
JÚLIA: I dels ànecs.
ENZO: Y los pájaros y el pavo.
PERE : El pavo real.
ÊLIA: I el gall d'indi.
-I perquè tenen plomes?
MARC: Per fer cosquillas.
ENZO: Per abrigar-se molt.
Ara ens falta el pèl. Primer en toquem de conill i després busquem jaquetes que tenen pèl. Aquesta vegada en trobem moltes!
ERIC: Es pelo.
PERE: Els petits no tenien pèl.
ENZO: La mama es quitava el seu pèl.
JÚLIA: Els posava en els petits perquè no tinguin fred. El pèl és suau.
MARC: És per abrigar-se.
ENZO: La jaqueta de la Sílvia té pèl.
JESÚS: La de la Clàudia.
I també tenim els pèls d'una cua de cavall. A la nostra classe també hi ha algunes nenes que porten una cua i les comparem. Després toquem els pèls per veure si sòn suaus com els del conill.
JÚLIA: És una goma de cavall.
CLÀUDIA: Una cua de cavall negra.
-Com són, són suaus?
CLAUDIA I ZOE: Pinchan.
IAGO: Són llargs.
-Què passaria si els animals no tinguéssin pèl, ploma o llana?
ÈLIA: Que tremolarien
ASTRID: Tindrien fred.
-Què havíem dit que tenen les ovelles?
JESÚS: Llana.
Doncs anem a tocar-la a veure com és.
JOINA i MARC: És suau.
ENZO: És tou.
LAIA M.: És llana!
-I què se'n fa de la llana?
Com que ningú ho sap busquem un jersei i el toquem. Aquest jersei està fet de llana,per abrigar.nos. Per tant, què en fem de la llana?
ÈLIA: De la llana en fem jerseis
Seguidament toquem les plomes:
PERE, SEBASTIÁN, ARNAU: Són plomes!!
ENZO: Del gall i la gallina.
JÚLIA: I dels ànecs.
ENZO: Y los pájaros y el pavo.
PERE : El pavo real.
ÊLIA: I el gall d'indi.
-I perquè tenen plomes?
MARC: Per fer cosquillas.
ENZO: Per abrigar-se molt.
Ara ens falta el pèl. Primer en toquem de conill i després busquem jaquetes que tenen pèl. Aquesta vegada en trobem moltes!
ERIC: Es pelo.
PERE: Els petits no tenien pèl.
ENZO: La mama es quitava el seu pèl.
JÚLIA: Els posava en els petits perquè no tinguin fred. El pèl és suau.
MARC: És per abrigar-se.
ENZO: La jaqueta de la Sílvia té pèl.
JESÚS: La de la Clàudia.
I també tenim els pèls d'una cua de cavall. A la nostra classe també hi ha algunes nenes que porten una cua i les comparem. Després toquem els pèls per veure si sòn suaus com els del conill.
JÚLIA: És una goma de cavall.
CLÀUDIA: Una cua de cavall negra.
-Com són, són suaus?
CLAUDIA I ZOE: Pinchan.
IAGO: Són llargs.
-Què passaria si els animals no tinguéssin pèl, ploma o llana?
ÈLIA: Que tremolarien
ASTRID: Tindrien fred.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada